Sarkma Ameliyatları

Rahim sarkması nedeniyle operasyon kararı verirken hastanın yaşı, fertilite yani doğurganlık isteği, cerrahi riski göz önüne alınmalıdır. Sarkma tedavisi konusunda tecrübeli bir hekim tarafından muayenenizin yapılması çok önemlidir çünkü çok çeşitli ameliyat teknikleri vardır ve hangisi sizin için uygun karar vermek için çok iyi bir şekilde muayene olmanız gerekir.

Sarkan organlarınız idrar torbanız (sistosel), bağırsaklarınız (rektosel) veya rahminiz (uterin prolapsus) olabilir. Beraberinde idrar kaçırıyorsanız ek operasyon gerekebilir. Rahminiz alınmadan da sarkma ameliyatları yapmamız mümkün olmaktadır. Kapalı ameliyat tekniği ile sarkan dokuyu yerine yerleştirmek mümkün olabilmektedir.

Rahim Sarkması Nelere Yol Açar?

Rahim sarkması probleminin nelere yol açtığından bahsetmeden önce rahim sarkması belirtileri ile ilgili bilgi sahibi olmak doğru olacaktır. Rahimdeki sarkmanın derecesine göre belirtiler farklılık gösterebilir. En belirgin rahim sarkması belirtileri arasında idrar kaçırma, belin alt tarafında oluşan ağrılar, vajinadan doku görülmesi ve hissedilmesi, pelviste çekilme ve ağırlık hissi, kasıklarda ağrı, kabızlık, idrar yolları enfeksiyonları ve cinsel fonksiyonlarda bozukluklar vardır. İleri düzeydeki rahim sarkmalarında vajinada ağrılar hissedilebilir ve yaralar oluşabilir. Bu durum nadiren mikrop kapmaya da sebep olabilir. Rahim sarkması sorununu bağırsak ve mesane sarkması gibi durumlara da sebep olabilir. İdrar yolu enfeksiyonlarına neden olabilir. Buna bağlı olarak bağırsak sarkması ve dışkı yaparken zorluk çekme durumu görülebilir, basur oluşabilir.

idrar-kesesi-sarkmasi

rahim-sarkmasi

Rahim Sarkması Kimlerde Görülür?

Rahim sarkması neden olur sorusuna yanıt verdikten sonra sarkmanın en çok hangi kadınları etkilediği konusuna değinebiliriz. Rahim sarkması her yaştaki her kadında görülebilir ve hayat kalitesini düşürebilir. Fakat ileri yaşlardaki kadınlarda ve özellikle de çok sayıda doğum yapanlarda rahim sarkması riski daha yüksektir.

Rahim Sarkması Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Rahim sarkmaları genital sarkma ameliyatı da denilen yöntemlerle çözülebilecek bir sağlık sorunudur. Çok hafif düzeydeki sarkmalarda tedaviye ihtiyaç yoktur. Fakat rahim vajinanın dışına çıkacak kadar sarktı ise bu duruma eşlik edebilecek sıkıntılardan bahsedilebilir. Bu düzeyde sarkmalarda rahim iç çamaşıra temas edecek kadar dışarı çıkabilir, yara ve ülser oluşumları oluşabilir. Rahim sarkması tedavisi ihmal edilmemesi gereken bir durumdur.

Rahim Sarkması Cinsel İlişkiye Engel mi?

Rahim sarkması ileri düzeyde olduğunda kadınlarda cinsel sorunlar ve isteksizlikler yaşanabilir. Cinsel hayatta yaşanan aksaklıklara öz güven düşüklüğü, sosyalleşmekten kaçma gibi şikayetler de görülebilir.

Sistosel (İdrar Kesesi Sarkması) Nedir?

Sistosel (Ön vajinal prolapsus) ya da halk arasında bilinen adı ile idrar torbası sarkması, idrar torbasının pelvisteki normal konumundan daha aşağıya sarkması ve vajina duvarını itmesine verilen isimdir. İdrar torbası sarkma ameliyatı olan bir sağlık sorunudur.

Kadınlarda idrar torbası sarkması belirtileri şu şekildedir;

• Vajinadan sarkan bir doku hissetme
  • Sık sık idrara çıkma isteği
  • Gülme, öksürme ya da hapşırma esnasında idrar kaçırma
  • Cinsel ilişki esnasında idrar kaçırma
  • İdrara çıkarken zorlanma
  • Tekrarlayan idrar yolu enfeksiyonları
  • Sürekli tuvalet varmış gibi hissetme

Kadın Hastalıkları Bağırsak Sarkması Ameliyatı

Kadınlarda bağırsak sarkması ameliyat yapılarak çözümü sağlanabilen bir sağlık problemidir. Bağırsak sarkması yaşam kalitesini düşüren bir problem olup kişilerin konuşmaktan kaçındığı şikayetler arasında yer alır. Ancak bu konuda bir hekime danışmak en doğrusu olacaktır.

bagirsak-sarkmasi

bagirsak-sarkmasi-ameliyati

Vajinadan Bağırsak Sarkması

Vajinadan bağırsak sarkması, vajinal duvarın çevresinde görülen rektosel, bağırsak fıtığı, bu bölgede sarkmalara ve yıpranmalara neden olur. Oldukça sık bir şekilde görülen bu sağlık sorunu, rektumun ıkınma neticesinde vajina içine doğru sarkmasına sebep olur. Bu sarkma ile birlikte zamanla, bu bölgede fıtık görülür ve bu durum ağrılı bir süreç başlatabilir.

Makattan Bağırsak Sarkması

Makattan bağırsak sarkması bir diğer adı ile rektal prolapsusta genellikle ıkınma ile birlikte anüsten çıkan kırmızımsı bir kitle görülebilir. Kitle anüsün içine geri kayabilir ya da görünür halde kalabilir. Bağırsak sarkması sindirim hareketlerini kontrol edememe gibi hayat konforunu kötü etkileyen durumlara da sebep olabiliyor. Bağırsak sarkması durumu fark edildiğinde uzman bir hekime başvurulması hastalığın daha kötü sonuçlar doğurmadan tedavi edilmesi si için büyük önem taşır.