Yumurtalık Kistleri

Yumurtalık kistleri kadınlarda her yaşta görülebilmektedir ancak çoğunlukla üreme çağında izlenmektedirler. Yumurtalık kisti görüldüğünde bu durum sizin kısır olduğunuz veya kanser olduğunuz anlamına gelmemektedir. Kistler çoğu kadında adet döngüsünün belirli dönemlerinde oluşup bir sonraki adet döngüsünde yok olmaktadırlar. Bunlar fonksiyonel kistlerdir ve zararsızdır.

Yumurtalık Kisti Belirtileri

Yumurtalık kistlerinin tanısı genellikle rutin kontroller sırasında konulmaktadır. Ancak bazen klinik belirti verebilmektedirler. Yumurtalık kisti belirtileri şu şekilde sıralanabilir;

• Adet düzeninde değişiklikler
  • Adetlerin ağrılı olması
  • Kasık ağrısı
  • İdrar veya barsak şikayetleri
  • Disparoni yani ilişki sırasında ağrı olması
  • Karında şişkinlik olması
  • Mide bulantısı ve kusma olması
  • Kısırlık (infertilite)
  • Tüylenmede artma olması
  • Kilo artışı
  • Kistin patlaması (kist rüptürü) veya kistin kendi etrafında dönmesi (torsiyon) ile oluşan şiddetli ağrılar olabilmektedir.

Yumurtalık Kistim İyi Huylu mu Nasıl Anlaşılır?

Tabii ki kistin kesin tanısı ancak patoloji ile mümkündür ancak her kisti ameliyat ile alıp patolojik tanı istememekteyiz. Ameliyat kararı vermemizde hastanın yaşı, şikayeti, çocuk istemi olup olmadığı, kistin büyüklüğü, ultrason ile kistin görünümü, CA-125 gibi kanda baktığımız tümör markırları bize yardımcı olmaktadır.

Yumurtalık Kist Çeşitleri Nelerdir?

Yumurtalık kisti çeşitleri şu şekilde sıralanabilir:

• Fonksiyonel kistler, Folikül Kistleri
  • Endometrioma (Çikolata Kistleri)
  • Dermoid Kist (teratom)
  • Kistadenom
  • Kanser

yumurtalık-kisti

yumurtalık-kisti-cesitleri

Yumurtalık Kistleri Kansere Çevirir mi? Yumurtalık Kistleri Kanserleşir mi?

Yukarıda bahsettiğimiz gibi yumurtalık kistlerinin çoğu (80-85%) fonksiyonel kistlerdir, yani iyi huylu kistlerdir. Menapoz sonrası dönemde çıkan, hızlı büyüyen, ultrasonda düzensiz yapıda olup, içerisinde beyaz düzensiz alanlar izlenen (katı yapıda olan) ve karın boşluğunda serbest sıvının izlendiği, zamanla boyutlarında büyüme olan ve de en az 2 ay sebat eden kistlerin kötü huylu olma ihtimallerinin olması sebebiyle bu kistlere operasyon önermekteyiz.

Muayane ve ultrasona ek olarak tümör markırlarında da (CA-125 gibi) yükselme olması ameliyat kararı almamızda bize yardımcı olabilmektedir. Ameliyat sırasında frozen dediğimiz yöntem ile kistiniz patoloji uzmanı tarafından değerlendirilmekte ve kiste tanı konulmaktadır. Kötü huylu yumurtalık kisti olması durumunda aynı ameliyatta lenf nodlarını da içeren geniş kapsamlı ameliyat yapabilmekteyiz.

Yumurtalık Kistlerinde Hangi Ameliyat Yöntemi Kullanılır?

Ameliyat kararında cerrahın tecrübesi çok önemlidir. Ameliyat kararı verirken kistin malign yani kötü huylu olup olmadığını öngörmek veya bundan şüphelenmek önemlidir. Kapalı veya açık ameliyat cerrahın tecrübesine göre değişmektedir. Kliniğimizde kapalı yöntem yumurtalık kisti ameliyatını mümkün olan her hastamızda tercih etmekteyiz.

Kapalı ameliyat yani laparoskopi hastanın iyileşme sürecini hızlandırması, ağrıyı azaltması, operasyon süresinin kısa sürmesi, dikişlerin az olması ve ameliyat sonrası estetik görüntü sağlanması açısından önemlidir. Laparatomi yani açık ameliyat yöntemi ile kistlerin alınması ise daha çok, kistin çok büyük boyutlarda olması durumunda tercih ettiğimiz bir yöntemdir.

Yumurtalıklarda Kist Varsa Ne Olur?

Kist oluşumlarının büyük ve yayılma eğiliminde olduğu durumlarda vücudunuz önemli belirtiler verir. Yumurtalık kistlerinin en çok görülen belirtileri, kasık bölgelerinde ve karında ağrı, regl döneminde ve cinsel ilişki sırasında ağrı, regl gecikmesi, regl düzensizliği ve hamile kalmak da sıkıntıdır.

polikistik-over

miyom

Hangi Yumurtalık Kistleri Tehlikelidir?

Hangi yumurtalık kistleri tehlikelidir sorusuna yanıtı detaylı tetkik yaparak doktorunuz verebilir. Ancak bir yumurtalıkta az rastlanan tümör dokulu kistler bulunuyorsa, büyüklüğü ve durumuna bakılmaksızın hemen cerrahi müdahale yapılarak alınması önerilir çünkü kanser dokulu kist oluşumlarının her biri tehlikelidir. İyi huylu olan kistler ise 8-10 santimlik uzunluğuna ulaşmamaları durumunda herhangi bir risk taşımazlar ve kolay şekilde tedavi edilebilirler.

İstanbul Yumurtalık Kisti Ameliyat Fiyatları

İstanbul yumurtalık kisti ameliyat fiyatları seçilecek doktora, hastanın durumuna ve yapılacak operasyon seçeneklerine göre değişkenlik gösterir.

Ataşehir Yumurtalık Kisti Ameliyat Fiyatları

Ataşehir yumurtalık kisti ameliyat fiyatları seçilecek olan hastaneye ve operasyon şekline göre değişmektedir.